Спирачна система с хидравличен предавателен механизъм и дискови спирачни механизми
Страница 1 от 1
Спирачна система с хидравличен предавателен механизъм и дискови спирачни механизми
.1Обяснява предназначението на спирачна система с пневматичен предавателен механизъм
спирачна
система с пневматичен предавателен механизъм освен че облекчава
работата на водача лесно се усъществява спирането на прикаченото ремарке
а сгъстеният въздух може да се използва за помпене на гумите за
задеистване на стъклочистачките и други помпщни работи
1.2.Описва видовете спирачни системи с пневматичен предавателен механизъм
Спирачните
уредби обикновенно се класифицират по два признака – по конструкция на
спирачните механизми и по типа на спирачното задвижване. По първия
признак те са барабанни с вътрешни челюсти дискови и лентови.По втория
признак се делят на уредби с
механично,хидравлично,пневматично,екектрическо и комбинирано задвижване.
1.3.Описва видовете колесни спирачни механизми
-барабаните с вътрешни челюсти дискови и лентови
1.4.Описва изискванията към спирачната система с пневматичен предавателен механизъм
Висока
ефективност при различни пътни условия устоичивост минимална сила на
задеисване, да е безотказна и удобна за деисвие да е с добро
топлоотвеждане и безшумна работа
2.Устроиство
2.1.описва устроиството на спирачна система с пневматичен предавателен механизъм
Компресор,резервоар за въздух,спирачни камери,спирачен кран
2.2.Описва устроисвото на :
-копмпресор-Блока
на цилиндрите ,глава и картер затворен е преден заден и долен
клапан,съчмени лагери,мотовилка и бутални болтове (плаващ тип)
алуминиеви бутала, уплътнена ремъчна шаиба, пластинчати клапани,
плужери, кобилици,пружини
-спирачен кран-Пружина, мембрана, легло,два клапана, стебло педал
-спирачна
камера-Капак, тяло на камерата, щанга, вилка, червячно колело, вална
разтваряща тръбичка тяло на регулиращото строиство фиксатор опорен диск
на мембраната
3.Деисвие
3.1.Обяснява устроиството на спирачна система с пневматичен предавателен механизъм
Спирачната
сила се предва от предварително сгъстен въздух. От водача се изискава
само да натиска минимална сила спирачният педал, в резултат на което се
отварят въздушни пропускателни клапани и се преудолява съпротивлението
на специални пружини
3.2.Обяснява деиствието на :
-компресор-тои
работи непрекъснато но колкото налягането в уредбата се увеличава
повече от предвиденото специално устроиство изключва подаването на
въздух към резервоарите докато налягането се нормализира.Устроиството се
задеиства от регулатор на налягането
-спирачен кран-при
задистване на педала долното рамо на лоста, леглото и мембраната се
угъва и клапана се затваря а друг се отваря влиза сгъстен въздух от
резервоара покраи преградата се отваря към спирачните камери и
спирачките се задеистват
-спирачна камера-при задеиствана на
педала над мембраната постъпва въздух под налягане които я натиска
надясно. В същтото време щанга чрез тяло завърта вала и гърбицата.
Челюстите на спирачкат се затварят и възпрепятстват движението на
спирачния барабан
4.Диагностика ТО и ремонт :
4.1.Обяснява диагностиката на спирачна система с пневматичен предавателен механизъм
Компресора
не подава въздух а налягането е недостатачно компр. може да спука,
филтърът изпуска въздух при ниско налягане, резервоарите при отвиване на
пробките с контензираната H2O изтича и масло. В регулатора на
налягането може да се чува свистене или налягането бързо да пада. При
допиране с ръка главния спирателен кран може да е горещ. Може да се чува
шум на изтичащ въздух при натискане на спирачният педал
4.2.Описва операциите на техническото обслужване спирачна система с пневматичен предавателен механизъм
Проверяват
се буталните уплътнителни пръстени на компресора клапата на клапаните
уплътнителят между цилиндара и главата гаиките на клапаните износването
на буталният болт буталните пръстени пружините на клапаните основните и
мотовилковите лагери проверява се постоянното изпускане на въздух в
атмосферата от необходимото налягане от регулатора на налягането
проверява се клапана на главния спирачен кран уплътнението на колесните
спирачни цилиндри клапана на спирачния кран на ремаркето
4.3.Обяснява ремонта спирачна система с пневматичен предавателен механизъм
Износени
бутални пръстени дефори. клапа повреден уплътнител се подменят.Гаиките
се притягат на кръст и равномерно тръбопровода се снема почиства и
притяга добре. При чукане на компресора цилиндрите се шлифоват
доремонтен размер и втулката се подменя. При продължителна работа
лагерите на мотовилката и пружините на клапаните се подменят
филтъротаителя се разглобява промива се филтриращият елемент клапана се
регулира повредените части се сменят. Регулатора на налягането се
разглобява почиства се клапаните регулира се налягането и износените
части се заменят. При омекнала пружина на главния спирачен кран се
подменя отворите се почистват.Уплътнението на колесния спирачен цилиндър
се сменя каккто и спирачния кран на ремаркето.
Similar topics
» Спирачна система - принцип на действие
» Коляно-мотовилков механизъм
» Коляно-мотовилков механизъм
» Видове охладителна система
» Система за охлаждане на двигатели с вътрешно горене
» Коляно-мотовилков механизъм
» Коляно-мотовилков механизъм
» Видове охладителна система
» Система за охлаждане на двигатели с вътрешно горене
Страница 1 от 1
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|